Voor wie: Eurocamp

Eurocamp is een kwalitatieve aanbieder van verzorgde campingvakanties (stacaravans, chalets en tenten) in Europa en sinds 2008 ook in de VS en Canada. Voornaamste doelgroep: gezinnen met kinderen. Daarnaast twee submerken voor andere doelgroepen: Petit Paradis, voor gezinnen met jonge kinderen (0-4 jr.) en Eurocamp Enjoy, voor een vakantie met z’n tweeën.
www.eurocamp.nl

Augustus, september 2007  
Opdracht: Begeleiden van de productie van de brochure Eurocamp 2008 en andere werkzaamheden op de afdeling Marketing.
Werkzaamheden: Begeleiden van de opmaak (bij extern bureau), uitzoeken van beelden, redigeren van teksten, controleren van proeven en schrijven/redigeren van teksten voor website Eurocamp Petit Paradis (voor gezinnen met jonge kinderen).
   
Oktober t/m december 2007  
Opdracht: Vervanging van een marketingmedewerker met zwangerschapsverlof op de afdeling Marketing.
Werkzaamheden: O.a. bedenken en laten produceren van DM-acties, e-mailings, redigeren/schrijven van teksten, verzorgen van persinformatie, bijhouden website, redigeren tekst voor website Eurocamp Enjoy, opzetten van stramien en traject voor agentenacties.
   
Januari, februari 2008  
Opdracht: Schrijven van 10 ‘Streekwijzers’, kleine reisgidsjes (8 – 10 pagina’s A4) als onderdeel van een informatiepakket bij geboekte vakanties.
Werkzaamheden: Bedenken van de inhoud en het stramien, researchen, soms informatie vertalen, teksten redigeren/schrijven en gegevens controleren.
   
Mei t/m november 2008  
Opdracht: Extra ondersteuning op de Marketingafdeling vanwege een capaciteitsprobleem en vakanties, voor zowel de medewerkers als de manager.
Werkzaamheden: O.a. DM-acties, e-mailings, campagneontwikkeling Eurocamp (verkennend kwalitatief onderzoek, briefing bureau en verder), analyse Petit Paradis (= Eurocamp voor jonge gezinnen) communicatieactiviteiten boekingsjaar 2008, begeleiden fotoshoot Zuid-Frankrijk, productie van diverse brochures, bedenken en realiseren brochure voor Amerika-aanbod.
   
1 januari t/m half april 2010  
Opdracht: Schrijven van ca. 60 streekteksten (400 woorden) t.b.v. Campingwijzers, als onderdeel van een informatiepakket bij geboekte vakanties.
Werkzaamheden: Bedenken van de inhoud en het stramien, researchen, teksten redigeren/schrijven en gegevens controleren.
   
16 maart t/m 9 april 2010  
Opdracht: In zeer korte tijd realiseren van de website Campingsmetkorting.nl, met last minute aanbiedingen voor campingvakanties van Holidaybreak, het moederbedrijf van Eurocamp, Keycamp en Ecamp.
Werkzaamheden: Bedenken en briefen van naam en opzet van de site aan de webbouwer. Schrijven van de content. Coördineren van de werkzaamheden van andere afdelingen. Bedenken en briefen van communicatiemiddelen voor communicatiepartners (banners, e-mailing), of aanleveren van input voor hun eigen middelen. Afstemming met deze partners over aanlevering van materiaal, planning etc.
   
14 april t/m december 2010  
Opdracht: 1. Opvangen van capaciteitstekort op de afdeling Marketing.
2. Begeleiden vernieuwde merkpositionering en huisstijl Eurocamp.
3. Project Streekinformatie online opzetten en content leveren.
Werkzaamheden: ad 1. Website Petit Paradis (voor jonge gezinnen) SEO-vriendelijk schrijven, diverse e-mailings en andere voorkomende werkzaamheden, zoals teksten schrijven voor de nieuwe jaarbrochure en de vroegboekbrochure.
  ad 2. Initiëren en briefing t.b.v. van een creatieve sessie voor de herpositionering van het merk Eurocamp en briefing en begeleiding reclamebureau t.b.v. nieuwe huisstijl.
  ad 3. Bedenken van vorm en inhoud van online Streekinformatie op de site van Eurocamp, briefen webbureau en begeleiden project (CMS en front-end). Tevens content schrijven en beeld selecteren.